13 mars 2013

Bua - västkustens pärla i mitt hjärta

...trots allt!
Jag är ju uppväxt i den lilla fiskeorten Bua norr om Varberg och jag har många gånger förbannat att det var just DÄR min mamma hittade kärleken, för guuuuu' vad tråkigt det var att bo där när man var tonåring och hellre ville spendera tiden i Varberg!

Men som vuxen ser man ju saken lite annorlunda.
Bua är vackert, jag älskar havet och doften, jag njuter när vi får möjlighet att gå ut med Lars fiskebåt och jag ångrar att jag inte var mer aktiv som barn och passade på att utforska mer än jag gjorde.

Igår ramlade jag över en länk till en film som en gammal klasskamrat hade lagt upp på fejjan och jag blev riktigt förvånad - och Glad!
Min pappa Lars och hans bror Lennart syns i filmen och dessutom är pappas kusin Ante med som "huvudrollsinnehavare".

Vem som har gjort filmen är jag inte helt säker på, men oavsett, det är en film om byn i mitt hjärta - Bua!
(..och när man var ung var det pinsamt att säga att man både i en BY, då kallade jag det för samhälle! ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar