23 februari 2012

Ny sessa på Haga!

Jag är rojalist!

Jag gillar att läsa skvaller om kungafamiljen och blir glad av det. Trots det har jag missat lite när det var dags för barn och det var först i början av den här veckan som jag fick upp ögonen för att födseln var nära förestående.

Jag hörde en av de invigda på slottet som pratade i radio i måndags och han gissade på att det skulle bli barn på torsdag eller fredag den här veckan - och så rätt han fick!

Prins Daniel lät lite tagen när han i presskonferensen berättade att det i natt hade fötts en liten prinsessa på Karolinska. 51 cm lång och 3280 g. ..och troligtvis helt perfekt liten tjeja..
JAG blev till och med lite rörd när jag hörde hur stolt han lät!

Jag har en känsla av att den här nyheten kommer att bli dagens mest bloggade/twittrade inlägg i Sverige idag och jag ska väl inte vara sämre då.
Imorgon kommer det nog vara lika bloggat, för då ska ju namnet troligtvis offentliggöras. Vad tror vi om Kristina, Birgitta eller Desiree? ;-)
..eller inte kanske.


3 kommentarer: