6 februari 2012

JobbVAB och kalasdags

Jo det är klart det ordet finns!
Idag gör jag nämligen det - jobbVAB:ar!

Prinsen fick lagom till lördagskvällen lite hosta och den har bara escalerat och igår nös han ca  sex gånger på raken - varje gång han nös! Hostan är sådär lagom rosslig också, tillsammans med lite feber på toppen.

Fia skulle egentligen vara hemma, men då visade det sig att hennes jobb inte kunde fixa in en annan chaufför, så jag sa att jag kunde vara hemma och samtidigt jobba hemifrån istället. Så sagt och gjort, det var dagens mission.
Frulle och sen lite lek och bus, i den utsträckning Mille orkade vill säga - typ pussel och köra bilar. Sen dags att ta tag i dagens uppgift och man kan säga att jag hann göra ca 10 produkter innan jobbkopplingen lade av.
Jamen hurra!!! :-/

Det var inte första gången heller, förra veckan satt vi från strax innan lunch och den kom inte igång förrän kl 18 igen. Jag hoppas inte det blir samma idag, för då lär min deadline gå åt fanders...
Jag ville försöka vara klar till onsdag, men det kommer bli omöjligt som det ser ut nu och om det inte kommer igång.

- Stabilt, som Dr Alban brukar säga!

Igår var det förresten kalasdags för både prinsen och undertecknad. Fias sida var här, medan mina föräldrar och farfar inte kunde komma. Sjukdomar florerar även vid kusten tydligen. :-)

Mille var så nöjd över de fina presenterna och det blev jag också!
Han fick "Rödis" och spionplanet från Bilar 2 (tror knappt det finns något nu som han INTE har från Bilar-filmerna!?) och en OnePiece.
Jag fick biobiljetter, pengar till middag och en flaska Amarone, med tillhörande barnvakt till lördagen. Så det blir en utekväll för mig och Fia den 11:e. Perfekt, tack, goaste familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar