24 februari 2012

...asså Seriöst, syster!

Min syster är pinsam, hon visste inte ens att Viktoria varit gravid så att hon hade fått barn igår kom som en överraskning för henne - men sen lever hon ju i sin drömvärld också. ;-) (En värld jag också kunde tänka mig att leva i emellanåt dock.)

Näää, skämt åsido.. Det är nog rätt skönt att vara oinsatt i såna här "bagateller" egentligen, för nog har hon rätt i att de är väldigt högtravande, men det har ju sin charm också.
Traditioner är ofta av godo, men många gånger går de till överdrift och som Miranda säger - det är 2012 och vi lever i en lite annorlunda tid än, säg för bara 50 år sen. Idag ska man väl kunna dua en kunglighet liksom..

Sen är jag en lite av en språknörd, jag gillar att använda gamla formuleringar i mitt språk och det är ju faktiskt för att jag tycker att sån tradition ska föras vidare. Språket är viktigt och det är KUL att använda språk som kanske anses vara töntigt. Samtidigt låter det fint!

Som VÅR prins t ex, vi lär honom att man får säga "Sjutton gubbar", "attans" och "sjôven" istället för vanliga svordomar. Liksom, VEM säger såna ord egentligen? Men roliga ÄR de! :-)
Kapten Haddocks utbrott är ju fantastiskt roliga..

Eller tänk om vi hade kunnat säga "Adjö" istället för ett tråkigt "hej då".. Såååå mycket mer sofistikerat!

Fast nu kom jag ifrån ämnet kanske.. *hmm*

Jag röstar på Sophia, Alice, Kristina!
..men eftersom jag ALLTID gissar fel, så tror jag inte jag kommer att ha ett enda rätt på den gissningen. Så satsa inga pengar!


EDIT lite senare: Jag gör ett tillägg - Lilian hade väl varit superfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar