11 maj 2011

Den sociala biten

Att börja på ett nytt jobb har öppnat ögonen för en hel del saker som jag inte tänkt så mycket på innan.

mitt gamla jobb kunde jag komma på morgonen kl åtta, starta min dator, säga hej till några kollegor och sen sätta igång att jobba. Sen satt jag där hela dagen, men undantag för lunch eller något möte, och jag behövde inte prata med en människa på hela dagen.
I och för sig kunde jag maila och messa med folk, men jag behövde inte öppna munnen på hela dagen om jag inte ville det.

På mitt nya jobb pratar jag nästan dagarna i ända, om det inte är med kollegorna (vi är oftast fyra som sitter i vårt lilla kontorslandskap, plus/minus två personer som kommer då och då, plus två lagerkillar) så är det när jag svarar i telefon för att prata med kunder av olika slag.

Jag är inte van vid att vara så social, att prata så mycket med folk genom hela dagarna – MEN, det är inget problem, jag tvärtom gillar det!

Jag var orolig när jag började här för att faktiskt vara tvungen att prata med folk i telefon, något jag inte gjorde på NoN på de typ sista sju-åtta-nio åren. Ok att jag pratade med några kollegor från andra avdelningar, men inte alls som här där jag faktiskt måste ta hand om kunden som ringer och behöver assistans av olika slag.
En ny, men givande erfarenhet.

Fast än har jag inte stött på de riktigt arga kunderna, får se om jag vågar ta det samtalet eller om jag skickar vidare det till chefen..
;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar