13 oktober 2010

Tvivelaktiga Viasat?


Jag fick ett samtal från den gamla Tv-handlaren hemma i Bua som sa att min farfar har tecknat det dyraste abonnemanget hos Viasat genom en säljare till dem som gick runt och knackade dörr för typ två månader sen.

Min farfar är blind på ena ögat och halvblind på det andra, han kan inte läsa texten på tvn ens. Till det kan jag tillägga att han är 85 år.

VILKEN säljare säljer på en halvblind gammal gubbe det dyraste de har?

Jo ett arsle!

Jag ringde Viasat nyss och förklarade läget och killen jag pratade med, Björn, sa att han förstod men måste kolla med en kollega först. Såklart.

Kopplades bort och efter ett par minuter avbryts samtalet. Såklart.

Ring upp igen och får prata med en annan kille, förklara läget kort igen och han hittar Björn efter ett tag.

De inväntar svar från kollegan och ber att få ringa tillbaka senare.

Ok, där är vi nu. Vad tror ni, avbryter de avtalet eller tror ni jag får hota med att ta ärendet vidare?


2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Detta låter oerhört tragiskt och det ska självklart inte gå till på detta sätt! Jag skulle bli väldigt glad om ni kunde maila mig din fars person eller abonnentnummer. Om ni ser till att maila mig detta samt ett kontaktnummer till er eller er far så ska jag se till att ta tag i detta omgående och se till att det blir löst på bästa sätt!

    Mvh Linus Eriksson
    Viasat
    Linus@viasat.se

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentar. Du har fått ett mail av mig Linus.

    SvaraRadera