13 juni 2012

Vattkoppor my ass?


Blev nyss hemringd från dagis med anledning av att Mille skulle ha fått vattkoppor.

Till saken hör att han i måndags fick ca 20 mygg- och knottbett på just dagis när de var i skogen. Igår blev de några fler, så imorse räknade vi på skoj till hela 25 st i bara ansiktet..

Men men, bara att åka och hämta honom.

Vi tog en tur till vårdcentralen för nyfikenhet och där skakade hon på huvudet och sa:

- Ringde de efter dig på jobbet för det? Han är ju inte sjuk!? De kunde lika gärna väntat tills du hämtar i eftermiddag med att säga det och om det hade varit vattkoppor då hade du kunnat stanna hemma imorgon först. Nu är det ju ändå för sent..

Vi kollar väl imorgon, om någon "koppa" förändrat sig får vi väl stanna hemma då.

Ingen feber eller vätskande blåsor i sikte i alla fall..

*suck*

5 kommentarer:

  1. Åhhh... stackars Mille! Är han en sådan där som myggen och knotten älskar att äta på? De andra barnen? Var det inte fler som hade "vattkoppor"?

    I övrigt saknar jag ord på denna fasa över sjukdomar... Är inte barnen febriga och dåliga... vad är problemet??? Smittas de, då lär det väl ändå vara för sent för övriga???? Men vad vet jag som inte har några knoddar... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, han är som jag - uppäten efter fem minuter. Värdelöst. Jag skulle aldrig klara att bo i norrland. ;)

      Det var flera som blev hemskickade och det går "Riktiga" vattkoppor också, men man kanske kan ha lite mer omdöme än att skicka hem på direkten.

      ..och jag håller med, jag kunde inte sagt det bättre själv!
      Låt bli att stressa så, sjukdomar har alltid funnits och om det är inte är förenat med livsfara så klarar de sig. Sjåpa!

      Radera
    2. Hmmm... det här med att bli uppäten... Jag har ett VÄLDIGT tydligt minne av en gång när du, jag och Å var och gick i skogen på elljusspåret vid vattentornet. Då var det INTE du som blev uppäten. ;)
      Jag fäktades och hade fullt sjå och när jag kommenterade att det var mycket jobbiga mygg hade varken du eller Å märkt av dem... :P
      Jag klarar mig ganska bra i Norrland om jag undviker att vara utomhus när myggen är framme. :D
      Jag tror det är lite bättre vid kusten när det blåser lite... men häromkvällen blev jag överfallen så det räckte.

      Radera
    3. *haha** det kommer jag inte ihåg alls, det måste vara en av de få gångerna jag Inte blev uppäten då.

      Radera
    4. Mmmm... Jag minns det just för att jag tyckte det var så orättvist... :-P
      När vi var i norrland en gång när jag var runt 10 år har jag ett riktigt PANIKminne när vi var ute i skogen och ALLA hungriga broms/blinningar (förutom myggen) promt skulle ha en tugga utav just MIG. Det finns ett kort taget när jag sitter panikslagen med mammas kofta runt benen på en äng...
      Tror dock det blivit lite bättre nu på äldre dagar. Mer av en surtant nu kanske. ;-)
      Men OJ vad jag lider med Mille.

      Radera