4 juni 2012

Grattis på studenten då - 20 år senare

Jepp, det är tragiskt att inse, men det ÄR tjugo (20!!) år sen jag tog studenten nu i dagarna. Jag kommer ärligt talat inte ihåg exakt vilket datum det var, men jag har för mig det var den 5 juni och året var alltså 1992.

Herrejee... känns helt otroligt att det gått så lång tid sen dess, när det i vissa lägen känns som igår.
Undra om jag kan leta fram några bilder från den tiden tro.. vad jag minns har jag lagt undan det mesta som hade med den tiden att göra och nu vet jag knappt var de finns.. troligtvis i förrådet i en låda.

Det roliga var att vi idag pratade om just studenten på jobbet och jag berättade att jag hade en marinblå klänning på mig, i motsats till alla andra som hade vita. Jag kommer ihåg att jag tyckte jag var så fin då, även om skorna var otroligt obekväma och trillade av hälen hela tiden. Tänk vad man kom ihåg sig själv annorlunda mot vad man såg ut.. så många komplex och nojor och ändå kanske det var en tid när man skulle kunnat vara så nöjd. Man blir ju aldrig yngre eller vackrare än då... Eller hur?

Jag som är en av världens största nostalgiker skulle nog kunna sitta och skriva och berätta om sånt här i timmatal, om hur jag tänkte, kände och gjorde då, men jag sparar nog det till mina memoarer istället. ;-)

Jag bjuder i alla fall på några bilder från mitt studentalbum (jepp, såna skulle man fota då!) och ett par tillsammans med älskade sötaste syster med den mest populära frisyren som Wilson Philips ena sångerska hade. Jag minns att jag själv ville ha den frillan, men kunde inte med mitt hår - det kunde däremot Miranda och hon hade inte så mycket att säga till om där...


2 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på att leta fram bilder från balen:)
    Hade varit roligt att ta en fika ngn gång och prata lite minnen från förr!
    /Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, skulle vara himla roligt! :)

      Radera