29 maj 2012

UV-samtal


Jag var på utvecklingsamtal för prinsen för ett par veckor sen och nu har jag fått intervjufrågorna av hans kontaktperson. Han brukar svara så roligt på frågorna och jag ser även utveckling i det han svarar. (Detta är svaren från förra UV-samtalet i höstas.)

Hur känns det när du ska gå till förskolan?
Väldigt bra, hjärtat.

Hur är en bra kompis?
Jättebra. Jättesnäll. Leker inte elaka lekar.

Hur är en bra vuxen?
Hjälper en, plocka ihop leksaker och sånt. (Ingen favoritsyssla!)

Vad blir du glad/arg/ledsen/rädd av?
(glad) När inte nån slår mig. XX säger alltid bajs!
(arg/ledsen) När nån boxar mig.
(rädd) När jag sover, tror det är monster under sängen

Vad vill du göra på förskolan?
Leka, lära mig att göra vuxna saker – skära (tomat blod) (Han skar tomater hemma med en vass kniv och skar sig på den.)
Lära mig läsa sagor, för jag kan inte det.

Vad är du bra på?
Spela fotboll med Majja och Fia hemma, har en egen fotboll. (Jaså, jag tror vi har spelat kanske TVÅ gånger!?)

Vad behöver man för att leva?
Blod, hjärta, luft

Vad är den bästa medicinen?
Kärlek (Inpräntat från grunden!)

Hur långt kan du räkna?
29 (tjutio, tjuelva.. det blir svårt med trettio där)

Vad vill du bli när du blir stor?
Snickare (bra där!), brandman, polis

Vem är det som bestämmer?
Vuxna, hemma får jag bestämma maten själv


Vad får du hjälpa till med hemma?
Titta på fotboll, skriva, för jag är väldigt bra på att skriva.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar