21 maj 2012

Bordershop!

...bar frukt och vi fick med oss finfina saker tillbaka!

Jag kan bara hylla och rekommendera att åka buss om ni funderar på att åka till Bordershopen och handla!

Vi klev på vid Varberg Nord kl halv sex på morgonen, åkte ned till Helsingborg. Färja 20 min över till Helsingör. Sen fortsatte vi ned till Rødby och tog ny färja över som tog 45 min till Puttgarden.
Bordershopen ligger precis granne med färjeterminalen. Perfekt.

Väl där (ca 11.00) hade vi två timmar på oss att shoppa och nog för att jag skulle kunna gå där en hel dag och läsa på etiketter, men två timmar var alldeles lagom att handla på. Vi hade kollat på hemsidan före och dessutom skrivit upp vinsorter vi absolut visste vi skulle ha, så dem letade vi upp först. Om man åker dit på vinst och förlust kan säkert två timmar kännas lite för kort.

Det är uppdelat rätt bra på den där pråmen också, med fyra våningar där man först kommer upp till vinet på våning 2, sprit och diverse på våning 3, godis och kläder på våning 4 och sen åker man ned till våning 1 för öl och kassor.
Man kan t o m provsmaka viner, nån enstaka spritsort, öl och cider. Så att åka buss var ju än mer smart i det läget.

När vi var klara tog vi bara våra vagnar och gick till bussen som vi hade lyckats parkera precis utanför ingången. Chaffisen hjälpte till att packa in alla lådor i bussen efter att vi hade skrivit namn på dem. Sen var det raka vägen hem igen!

Vi käkade egen frulle och mellanmål på bussen och hade även gjort egen kycklingsallad som vi åt på båten hem. Många åt på båtarna, men att ha med egen mat var riktigt bra, vi kunde ju välja att äta när vi själva ville.

Vi åkte med Bua Taxi och de tar 500:-/pers och då får man ta med sig 100 kg/pers. Helt ok pris och vi räknade ut att vi tjänade 1000:- på att ta buss istället för att köra själv. Fördelen är att vi då dessutom slapp att köra själva, bara DET är ju en njutning.

Jag låter som en reklamjingel för både Bordershop och Bua Taxi, men jag garanterar, det här inlägget är helt osponsrat. ;-)
Jag bara rekommenderar!

(Alla bilder lånade från nätet.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar