15 november 2011

Ladies Night (..and day)

I lördags var jag och Ewa, vän och kollega, i Göteborg på en heldag med shopping, prat, mat och på kvällen på Ladies Night i Scandinavium.
Alla som har hört att jag ska gå på det har reagerat på samma sätt; "Va, ska DU på det!?" ..som om det vore det konstigaste i världshistorien som kunde ske.
Liksom "du är ju flata, vad ska DU där att göra?". Men om det nu är så att man lika med flata inte uppskattar en bra show med mycket humor, ja då har man nog fattat lite fel.
För det var precis det det var; en bra show med sjuhelsikes till underhållning och bra musik!

Jag gick dit med väldigt öppet sinne eftersom jag inte hade helt koll på vad det innebar, men det var verkligen över förväntan. Bra musik, både Brolle och Martin Stenmark sjunger ju faktiskt bra, och mycket humor där Tomas Järvheden gjorde en klart godkänd insats. Den som kanske var lite malplacerad och som jag nästan kände medlidande med istället vad Frank Andersson. Han gjorde väl sitt bästa med sin Rrrrrruuumba, men ingen mästare direkt.

Allt som allt, superbra show som jag utan att tveka skulle kunna gå på även nästa år. Flata eller inte flata!

Jag både fotade och filmade lite med min mobil, men kvaliteten är lite si och så, jag tror det var nån slags störsändare där som pajade ljudet, såklart, men ni får ha överseende.

Lite shopping, som inte gav så stor utdelning, för mig iaf..


Vi käkade på Danilo, en restaurang vid Bergakungens biosalonger,
mellan Ullevi och Scandinavium.

Min mat, perfekt portion för mig. Sashimi!


Anders Timell var konferencier.

Jaa, valfritt objekt: Stenmark eller Brolle, eller båda kanske?!


Martin Stenmark, det ser även jag!

Goda vänner på galej!

2 kommentarer:

  1. Hmmm... märkliga reaktioner på att du skulle gå på ladies Night... MEEEEN det kanske är för att jag känner dig som Marie och inte som flata??? Ehhhh... hur lät det där???
    Men seriöst, det borde väl vara ett toppenställe att hänga på om man är just flata, eller??? Säkert MASSOR av fina människor att titta på. Nåja...

    Fasligt vad det sprakade på videon, men i början där tyckte jag nog ändå man fick en aning om stämningen! Verkar ha varit en toppendag/kväll!

    SvaraRadera
  2. *hehe** förstår hur du tänker och jag känner ju som du, för mig var det inte alls nåt konstigt att jag skulle gå på nåt sånt, men alla tänker ju uppenbarligen inte likadant.

    Sen tittade jag ju mest på scenen och inte på folket i publiken, det var ju inte för deras skull jag var där. *flinar*

    Ja det var katastrofljud, men det var störningsgrej som sagt. Det är väl för att man inte ska kunna spela in helt enkelt, av förklarliga skäl.

    Det VAR super!

    SvaraRadera