8 juli 2010

Alex Schulman bodde i Bua


Att vara Charlie Schulmans pappa.

En av mina favoritbloggare tackar nu för sig, till min stora sorg. Jag upptäckte Alex Schulman först som pappabloggare och läste honom aldrig när han skrev sina kontroversiella inlägg.

...och nu avslutar han alltså tyvärr den senaste bloggen också.

Min mamma sa nyss, när jag berättade om hans blogg:

- Du kommer väl ihåg honom? De bodde ju uppe i Väröbrukshusen (Värö Bruk är pappersbruket hemma som skapade många arbetstillfällen och behövde då nya bostäder i byn) ovanför oss, vid lekplatsen.

Jag kände mig som en fågelholk, jag hade verkligen ingen aning om att de hade bott där när jag var barn..

Mamma sa att pappa Schulman jobbade med tv, men hade slutat med det när de bodde i Bua.

Ingen koll what so ever... fågelholk igen.

Jag rannsakar minnet, men hittar inget. Lika bra att inse att jag helt missat en av de lokala kändisarna - Alex Schulman!

Fast vi har fler.. :-)

3 kommentarer:

  1. trots att jag är från "stan" har jag koll på att dom var Bua-folk. hans lillebror är väl i min ålder har jag för mig? men sett dom? nä, det har jag "sluppit". men hört desto ett och annat mer, vilket jag inte lyssnat på iofs. ;)

    har aldrig läst hans bloggar. medvetet val.

    synd att vi inte kunde träffas. nästa gång kanske?

    SvaraRadera
  2. Ja jag blev helt "chockad" när mamma berättade. Nu blir det ju än mer intressant att läsa hans bok om sin pappa.

    Vad har du hört för skvaller om dem då? *nyfiken som bara den*

    Ja det får bli nästa gång istället.. som vanligt. Jag är så dålig på att höra av mig till folk i tid..

    SvaraRadera
  3. äsch. inget allvarligt (mest avundsjuka tror jag). å jag lyssnade inte tillräckligt bra för att kunna/våga vidarebefordra heller :)

    SvaraRadera