3 april 2013

Funny things he says

Prinsen levererar roliga kommentarer på löpande band numera och de senaste har blivit offentliga ganska snabbt på fejjan, men jag tänkte dokumentera dem även här, för minnets skull.

Den senaste kläckte han när han skulle berätta en roliga historia:
- Det var Nisken, Torsken och Bellman... (norsken, tysken och Bellman)


I påskas tittade vi på Jonas Gardells föreställning på TVn då frågade han vem det var.
- Han är författare, komiker, poet... ja han är massor!

Dagen efter när vi åt frukost hade jag satt på lite musik och då sa han att han ville "höra på han som var på TV igår, för han var rolig!"

Vi: - Jaha, du menar Jonas Gardell?
Han: - Ja, han som är bilmekaniker också.
Vi: - Bilmekaniker??

Vi: ...Jahaaa.. du menar KOMIKER!



Fia följde med honom till sängen. Kvällsrutiner med tandborstning och efterföljande saga var på tapeten:
- Jag vill inte ha nån saga, jag är trött som fan!

Jahopp.

1 kommentar:

  1. Underbart! “Här var vi i filmen, det minns jag klart och tydligt!“ kläckte min 5åring ur sig igår ... Kombinationen ordförråd,fantasi och allmän förvirring är tydligen oslagbar runt 5 år :)

    SvaraRadera