4 januari 2012

Eeeeemiiiil!!

I natt vaknade jag vid halv två av att något verkligen brôtar utanför och jag hör att värsta stormen dragit in. Jag gick och snokade i fönstret, men såg inget speciellt.
Gick ut på trappen och räddade en julbock och tomte som stod där ute och frös i blåsten. Jag hittade inte vad det var som hade låtit så jag gick in och lade mig igen.

1½ timma senare vaknade Fia med ett ryck och stormen hade tilltagit rejält och med den hördes en massa ljud utifrån altanen. Det var då hon såg att granen som jag hade "hystat" ut dit på kvällen innan inte låg kvar. Jag insåg att det nog var den jag alltså tidigare hade hört och nu hade den alltså flytt sin kos. Till vart såg vi inte..
Inte bra!

Fia ut på altanen, surra fast alla trädgårdsmöbler som står där, tillsammans med dynboxen som baxades in under bordet. Det var bara tur att inget hände med just bordet för på det stod en plåthink med vatten som hade tippat lite och i samma veva gjort att glasskivan på bordet stod på sned.
Tur i oturen hade den inte flugit iväg och krossats mot något. Hade varit lagom roligt..

Fia fortsatte jobba i blåsten och i ärlighetens namn var jag orolig att något skulle blåsa ned och träffa henne när hon sprang omkring där, men tack och lov klarade hon sig helskinnad. Det var dock en väldigt blöt och genomfrusen hustru som kom in igen.

Igenom hela den här härligt händelserika natten har prinsen, just det, stensovit! Så klart. En orkan kan dra igenom rummet när han sover.

Eller vänta nu.. det var ju det som nästan hände! ;)

Just det, granen, vad hände med den då!?
Jo, den hittade Fia bakom huset dit den hade prövat sina vingar. Nu vilar den i frid nere i skogen. Tack för den här julen!

3 kommentarer:

  1. Heja på!! Var också uppe och tog en runda, men såg inget, inte ens Fia in action!

    SvaraRadera
  2. Vi börjar ju bli vana vid stormar här nere så vi har varit tvungna att rota fram rutiner för hur vi ska förbereda oss för blåsten innan den kommit på allvar. Det är ju som du skriver rätt läskigt det där att springa omkring å leta grejer medan det viner i takpannorna ovanför tycker jag!

    Gött att inget blidde ordentligt förstört iaf :)

    SvaraRadera